نظام سرمایه داری و افزایش فقر دریونان
نوشته شده توسط : breketid

براساس گزارش رسانه ها و مطبوعات یونان بر اثر اتخاذ سیاست ریاضت اقتصادی و تشدید آن طی دو سال گذشته بیش از 23 درصد مردم این كشور با مشكلات اقتصادی جدی معیشتی روبرو شده و زیر خط فقر قرار گرفته اند.

شبكه تلویزونی خصوصی ' كانترال چانال' روز یكشنبه گزارش داد، مردم نیازمند كمك برای تغذیه روزانه خود هستند.

این شبكه در این رابطه با انتقاد از عملكرد اقتصادی دولت و فشارهایی كه اتحادیه اروپا، بانك چهانی و صندوق بین المللی پول بر مردم یونان وارد می كنند، افزود: شهروندان قبرس ( یونانی تبار ) به رغم دارا بودن مشكلات اقتصادی تا كنون هزارن تن ماكارونی و انواع مواد عذایی دیگر برای كمك به مردم یونان ارسال كرده اند.

این شبكه همچنین با اشاره وخامت وضع تعداد زیادی از شهروندان یونانی به علت افزایش فقر و بیكاری در این كشور نیز گزارش داد: تعداد زیادی از یونانیان مقیم دیگر كشورها برای كمك به مردم یونان، روزانه در سطح شهر آتن بین مردم نیازمند مواد غذایی تقسیم می كنند.

در همین حال رسانه های خبری یونان نیز با انتقاد از عملكرد اقتصادی دولت و فشارهایی كه به اقشار كم درآمد جامعه وارد می كند، گزارش دادند: كلیسای ارتدكس یونان نیز برای كمك به شهروندانی كه دارای مشكلات مالی هستند و قادر به تامین معیشت روزانه خانواده های خود نیستند، روزانه 10 هزار پرس غذا بین فقیران در سراسر كشور تقسیم می كند.

شبكه خصوصی ' كانترال چانال' در گزارشی دراین رابطه گفته است: دیدن صفوف تحویل شهروندان نیازمند برای گرفتن قوت روزانه خود در یك كشور اروپایی و متمدنی همچون یونان كه دارای منابع طبیعی فراوانی است، لكه ننگی است بر دامن مسئولانی كه با اطاعت كوركوانه از سیاست های كشورهای ثروتمند اروپا و به ویژه كشورهای آلمان و فرانسه، كشور را به چنین وضعی هدایت كرده اند.

بر اثر اتخاذ سیاست ریاضت اقتصادی در كشور طی دو سال گذشته نرخ بیكاری از 8 درصد به بیش از 22 درصد رسیده و هم اكنون حدود یك میلیون نفر از مجموع 3 و نیم میلیون نفر نیروی كاری در یونان، بیكار هستند.

بر اساس گزارش رسانه های خبری این كشور اگر هر نفر بیكار بطور متوسط زن و یك بچه داشته باشد، حدود 3 میلیون نفر در این كشور ده میلیونی زیر خط فقر قرار دارند و از تامین مواد غذایی روزانه خود عاجز هستند.

اتخاذ سیاست ریاضت اقتصادی علاه بر افزایش فقر باعث گردید كه آمار خودكشی دراین كشور طی یكسال گذشته 25 درصد افزایش یافته و همچنین نا امنی و گرایش به فحشا روبرو به گسترش گذارد.

بر اثر اتخاذ سیاست ریاضت اقتصادی بر تعداد مردم بی خانمان افزوده شده و تعداد زیادی از این شهروندان این كشور شب های سرد زمستان را در خیابان ها سر می كنند.

یونان با بیش از 450 میلیارد بدهی خارجی در تلاش است تا با دریافت وام از اتحادیه اروپا، بانك جهانی و صندوق بین المللی پول موسوم به تروئیكا، به اقتصادی بحران زده خود سر و سامان دهد ولی به رغم سپری شدن دو سال از اتخاذ سیاست ریاضت اقتصادی به علت عدم توجه مسئولان به برنامه ریزی جهت سرمایه گذاری اشتغال زا، بازار كشور را بیش از پیش دچار ركود نموده و بر صف طولانی بیكاران این كشور هر روز افزوده می شود.

**1423**





:: برچسب‌ها: نقاشی های دیواری , وابسته به تکزاس ,
:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: